وقتی یک گوشی هوشمند دارید چه کسی به لپتاپ نیاز دارد؟

 

اگر اندازه صفحه اندروید شما متناسب با انجام امور در دست نیست، در اینجا گزینه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط بین دستگاه اندرویدی شما با یک پروژکتور وجود دارد. اینجا را‌ه‌هایی برای برقراری ارتباط با یک پروژکتور در هر دو حالت با و بدون کابل ارایه شده است.

ارتباط بی‌سیم یک دستگاه اندرویدی با یک پروژکتور

شما می‌توانید با استفاده از آداپتورهای بی‌سیم و پشتیبان صفحه نمایش پروژکتور، دستگاه اندروید خود را در صفحه‌ای بزرگ ببینید. برای انجام این کار معمولا به یک اپلیکیشن نیاز خواهید داشت (پایین را ببینید).

CHROMECAST

یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای ارتباط دادن بی‌سیم تبلت یا تلفن اندرویدی‌تان به یک پروژکتور، استفاده از یک آداپتور پخش رسانه‌ای Chromecast  است. دستگاه‌های کوچک با هزینه‌ای حدود ۳۵ دلار، که می‌توانند از بیشتر فروشگاه‌های لوازم الکتریکی خریداری شوند، به هر پروژکتور دارای یک درگاه HDMI وصل می شوند.

Chromecast به بخش قدرتمندی از اکوسیستم گوگل و بسیاری از برنامه‎ها نظیر Spotify و Netflix با ویژگی دکمه های تک کلیک برای پخش، تبدیل شده است. شما می‌توانید متناوبا، تمام صفحه دستگاه خود را با استفاده از دکمه صفحه پخش در فهرست جهت‎یابی اندروید پخش کنید.

را‌ه‌اندازی دستگاه

ممکن است پروژکتور شما در درون خود قابلیت‎های هوشمندی داشته باشد. شرکت‎هایی نظیر سامسونگ، ال جی و… این کار را با پشتیبانی تلویزیون‌ها و پروژکتورهایشان از جریان ویدیو آغاز کرده اند. شماره مدل پروژکتور خاص خود را در وبسایت سازنده جستجو کنید تا ببینید کدامیک از دو نوع بی‎سیم یا دارای جریان از پشتیبان صفحه دستگاه موجود است.

اگر پروژه شما اجازه می دهد که به دستگاه‎هایی نظیر تلفن اندرویدی‎تان متصل شوید، برای برنامه‎های موردنیاز به Play Store مراجعه کنید. سازنده‎های مختلف راهکارهای جریان را از طرق مختلفی مدیریت می‎کنند اما داشتن یک پروژکتور هوشمند راهی سریع برای نصب و تنظیم جریان سریع است.

توصیه: اگر یک دستگاهRoku  دارید که به پروژکتورتان متصل است می‎توانید با استفاده از یک برنامه پخش Roku موجود درPlay Store، محتوا را با آن پخش کنید.

اتصال یک دستگاه اندروید به یک پروژکتور از طریق سیم

اتصال بی‎سیم تلفن یا تبلت اندروید شما به یک پروژکتور همیشه یک گزینه نیست. ممکن است شما به شبکه بی‎سیم برای تسهیل اتصال بین پروژکتور و لپتاپتان دسترسی نداشته باشید یا ممکن است بخواهید یک اتصال و پخش سریع با سیم‌ها داشته باشید که نگرانی کمتری در بر خواهند داشت.

HDMI

بیشتر پروژکتورها یک درگاه داخلی HDMI برای پشتیبانی از یک اتصال ویدیو سخت‎افزاری دارند. برخی تلفن‎های اندرویدی یک درگاه کوچک Mini-HDMI در بخش خارجی خود دارند که می‎تواند برای اتصال آسان به پروژه مذکور با یک Mini-HDMI مقرون به صرفه به یک کابل HDMI مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه براین، بسیاری از دستگاه های USB-C خور مانند Samsung Galaxy S9 و Note 9 قادر به استفاده از یک آداپتور برای پشتیبانی اتصال هستند. اگر تلفن یا تبلت اندروید شما یک درگاه USB-C دارد با سازنده خود چک کنید که دستگاه از استفاده از یک آداپتور برای خروجی ویدیو HDMI پشتیبانی می‎کند.

توصیه: HDMI  از صدا و ویدیو پشتیبانی می‎کند این بدان معناست که کابل منفرد HDMI  می‎تواند برای رساندن ویدیو و صدا به پروژکتور شما برای اتصالی شفاف‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

MHL

درگاه micro-USB که شما در تلفن اندروید خود استفاده می‌کنید ممکن است بیش از آنچه تصور می‌کنید قدرتمند باشد. برخی سازندگان انتخاب می‌کنند که از یک استاندارد جدید تحت عنوان MHL پشتیبانی کنند. این به سیگنال‎های ویدیو اجازه می‎دهد با یک آداپتور خاص از درگاه micro-USB شما منتقل شوند. در صورت پشتیبانی، شما نیاز به خرید یک آداپتور MHL به HDMI برای دستگاه خود خواهید داشت.

دانستن اینکه دستگا‌ه‌ها از MHL پشتیبانی می‌کنند در نگاه اول می‎تواند حقه باشد اما شما به لطف فناوری MHL  می‌توانید تمام دستگا‌ه‌هایی را که از این استاندارد پشتیبانی می کنند، در این صفحه بببینید. متاسفانه همان گونه که در بالا در بخش HDMI اشاره شد، به نظر می‌رسد تلفن‌های جدیدتر استانداردی براساس استفاده از USB-C را برگزیده‌اند.

علاقه مندی 0
مقایسه